Horní menu

Drobečková navigace

Úvod > Projekty MAS > Místní akční plán > Aktuality MAP > Lekce Malé technické univerzity v MŠ podpořil projekt MAP IV.

Lekce Malé technické univerzity v MŠ podpořil projekt MAP IV.



17.5. 2024 lekce Malé technické univerzity ,,Stavitel mostů“, MŠ Sokolská Bystřice p.Host.

Dne 17.5. 2024 navštívil děti v MŠ Sokolská pan architekt.

S dětmi se přivítal v kruhu, navzájem se představili a seznámili se s tím, co je bude během lekce čekat.

Pan architekt měl krásnou knížku, plnou obrázků a dětem povídal příběh, jak se stavěl Karlův most.
Děti měly možnost se na malou chvilku stát králem, rytíři nebo princeznami.

Následně si děti postavily z kartonového velkého puzzle řeku a z lego dupla stavěli každý svůj most dle svých představ, následně si prohlédli své výtvory, každý se snažil okomentovat ten svůj most – co a jak má a proč zrovna takhle vypadá.
 Potom jim pan architekt ukázal, jak se musí správný most postavit, aby udržel a unesl velkou tíhu a jen tak něco ho nerozbilo, jak vypadá správný základ – pilíř.
Každý z dětí si měl z lega postavit svůj pilíř, komu to nešlo, tak si řekl o pomoc a někdo z dětí nebo pan architekt mu pomohli. Když už měly všechny děti svůj pilíř, naskládaly je vedle sebe a spojily destičkami k sobě, aby tak vznikl most.
Největší radost měly děti, když se mohly po tomto jejich mostě opravdu projít a zjistit, jak je opravdu pevný.

Dopoledne bylo pro děti nejen velmi učenlivé, ale hlavně zábavné a krásně si to užily.

Už teď se moc těšíme na další lekci.

 

 

17.5. 2024 lekce Malé technické univerzity ,,Stavitel mostů“, MŠ Rychlov

V pátek, 17.5. 2024, v Mateřské škole Rychlov proběhla lekce Malé technické univerzity s názvem Stavitel mostů.

Projektem provázel odborný lektor, který hravou formou děti seznámil nejen s kufrem plným lega, ale i s historií vlády Karla IV, s pražskými památkami a srozumitelným příběhem o stavbě Karlova mostu. Vše za pomoci demonstračních obrázků, fotografií, výkresů a stavebnic.

Děti rozvíjely vlastní kreativitu, samostatnost, logické myšlení, prostorovou orientaci, učily se pracovat ve skupině. Zjistily, k čemu slouží pilíře, jak postupovat při stavbě mostu a pomocí plánku nakonec spolu postavily krásný most, který byl tak pevný, že se po něm mohly projít.

Projekt byl velmi nápaditý, akční, naučil děti trpělivosti, vzájemné spolupráci a radost z konečné práce byla ohromná.

Na závěr děti dostaly upomínku v podobě diplomu – Stavitel mostů.