Realizace projektu „Místní akční plán rozvoje vzdělávání na území ORP Bystřice pod Hostýnem IV“ probíhá od 1.12.2023. Tento projekt, je financován Evropským sociálním fondem a Operačním programem Jan Amos Komenský, stejně jako státním rozpočtem České republiky (reg. číslo: CZ.02.02.XX/00/23_017/0008304).
Klíčové informace o projektu
Cílem projektu je navázat na předchozí projekty MAP, udržet vytvořená partnerství a realizovat aktivity zaměřené na moderní formy vzdělávání, včetně podpory čtenářské a matematické gramotnosti, digitálních dovedností a rozvoje podnikavosti a kreativity.
Organizační struktura a spolupráce
Projekt má jasně definovanou organizační strukturu, která zahrnuje Řídící výbor MAP, Realizační tým MAP a jednotlivé pracovní skupiny. Důraz je kladen na spolupráci mezi školami a dalšími subjekty, jako jsou knihovny, základní umělecké školy, spolky a technická zařízení. Spolupracuje se také s dalšími realizátory v rámci kraje, projekty IDZ a IPs.
Aktuální informace o realizaci projektu
Důležité události
Setkání dne 23. května 2024 bylo prvním z několika plánovaných schůzek pracovních skupin a Kabinetu ředitelů škol. Proběhla také vzdělávací aktivita na téma WELLBEING A PSYCHOHYGIENA V KONTEXTU KONCE ŠKOLNÍHO ROKU. Další setkání pracovních skupin a také vzdělávací akce je naplánováno na 20. června 2024. Významnou událostí bude také konference MAP, která se uskuteční ve dnech 2. a 3. října 2024 a bude zahrnovat zástupce MAPařů ze Zlínského kraje, Národního pedagogického institutu, Zlínského kraje a spolupracujících projektů.
Aktivity a spolupráce škol
Projekt zahrnuje širokou škálu aktivit, které podporují spolupráci mezi školami a neformálními organizacemi:
Zdroje pro moderní didaktické formy
Projekt MAP IV zdůrazňuje povinnost využívat databázi zdrojů OP VVV, která obsahuje výukové materiály, analýzy, studie, digitální zdroje a vzdělávací hry. Tyto materiály byly otestovány v praxi a jsou přenositelné do výuky. Realizační tým má povinnost pracovat s touto databází a doporučovat školám využívání těchto zdrojů.
Aktualizovaná analytická zahrnuje:
Výsledky z aktuálně provedeného dotazníkového šetření škol ukazují například tyto výstupy:
Oblast 1: Moderní Didaktické Formy a Proměna Vzdělávání
Úspěchy: Ve školách v našem regionu jsou patrné inspirativní přístupy k výuce. Projektové dny a výuka skrze hry podporují kreativitu a zapojení žáků. Individualizace vzdělávání a rozvoj programování poskytují prostor pro osobní růst každého žáka.
Problémy: Některé školy se potýkají s nedostatkem podpory pro nadané žáky a potřebují více zdrojů pro individualizovanou výuku. Finanční omezení omezují možnosti rozvoje moderních didaktických forem.
Oblast 2: Rozvoj Potenciálu Každého Žáka
Úspěchy: V oblasti rozvoje potenciálu žáků se školy zaměřují na inkluzivní vzdělávání a individuální přístup. Spolupráce s poradenskými zařízeními a osobní nasazení pedagogů přispívají k podpoře žáků se znevýhodněním.
Problémy: Nedostatek finančních prostředků brání školám v poskytování adekvátní podpory a péče. Nedostatečná spolupráce rodin se školou ztěžuje dosažení optimálního vzdělávacího prostředí.
Oblast 3a: Čtenářská Gramotnost v Základním Vzdělávání
Úspěchy: Školy se snaží podporovat čtenářskou gramotnost prostřednictvím čtenářských dílen, spolupráce s knihovnami a technologických výzev. Bohatě zásobené knihovny poskytují žákům širokou škálu literatury.
Problémy: Někteří žáci vykazují nedostatečnou motivaci ke čtení knih a potřebují podporu při rozvoji slovní zásoby. Finanční omezení ovlivňují dostupnost moderních technologií pro podporu čtenářství.
Oblast 3b: Matematická Gramotnost v Základním Vzdělávání
Úspěchy: V rozvoji matematické gramotnosti excelují školy, které podporují rozvoj logického myšlení a účast na matematických soutěžích. Využívání různých didaktických přístupů přispívá k efektivní výuce.
Problémy: Některé školy se potýkají s nedostatkem materiálů pro diferencovanou výuku a potřebují stabilní finanční podporu. Nedostatečné využívání moderních metod výuky brání plnému rozvoji matematické gramotnosti žáků.
Závěr
Projekt MAP IV v ORP Bystřice pod Hostýnem je komplexní iniciativou zaměřenou na zlepšení kvality vzdělávání prostřednictvím moderních metod, spolupráce a strategického plánování. Realizace projektu je v plném proudu a zahrnuje širokou škálu aktivit a spoluprací, které podporují inovativní a inkluzivní vzdělávání.
Fryčajova 888
768 61 Bystřice pod Hostýnem
Po: 8:00 - 17:00 hod.
St: 8:00 - 17:00 hod.
V ostatních dnech po dohodě.
Ing. Lukáš Slovák