Horní menu

Drobečková navigace

Úvod > Projekty MAS > Místní akční plán > Aktuality MAP > Společné vzdělávání s využitím moderních didaktických forem: Podpora rozvoje pedagogů

Společné vzdělávání s využitím moderních didaktických forem: Podpora rozvoje pedagogů



EU+MŠMT Barevné CMYK.jpg

Společné vzdělávání s využitím moderních didaktických forem: Podpora rozvoje pedagogů

V Loukově proběhly v letech 2023 a 2024 tři klíčové vzdělávací akce zaměřené na rozvoj žáků i učitelů prostřednictvím moderních didaktických přístupů. Semináře a workshopy vedené odborníky přinesly nové pohledy na rozvoj osobnosti, zvládání emocí a psychohygienu, což přispělo ke kvalitnímu vzdělávání i k vytvoření pozitivní atmosféry ve školním prostředí.

Rozvoj potenciálu každého žáka, zejména těch se sociálním znevýhodněním

Dne 14. prosince 2023 se v sále Obecního úřadu v Loukově uskutečnil seminář s názvem Rozvoj potenciálu každého žáka, zejména žáků se sociálním znevýhodněním. Seminář vedli zkušení lektoři PaedDr. Mgr. Věra Facová a MUDr. PhDr. Miroslav Orel, Ph.D., a zaměřil se na práci s emocemi, jako jsou úzkost a strach, a jejich vliv na osobnostní růst. Účastníci se seznámili s různými formami úzkosti a strachu a jejich vlivem na děti i dospělé, včetně důležitosti rozlišování mezi zdravou a nezdravou mírou těchto emocí. Lektoři představili praktické postupy, jak podpořit žáky v překonávání úzkosti, zejména u dětí se sociálním znevýhodněním, a upozornili na rizika nefunkčních strategií, jako je závislost na technologiích. Seminář poskytl učitelům konkrétní nástroje, jak efektivně pomoci svým žákům rozvíjet potenciál v bezpečném prostředí.

Wellbeing a psychohygiena na konci školního roku

Dne 23. května 2024 proběhl v Loukově další seminář na téma Wellbeing a psychohygiena v kontextu konce školního roku. Vedení se opět ujali lektoři Facová a Orel, kteří se tentokrát zaměřili na vyvážený životní styl a péči o duševní zdraví učitelů v náročném období konce školního roku. Účastníci se seznámili s konceptem wellbeingu, který podporuje rovnováhu mezi pracovním a osobním životem a jeho vliv na dlouhodobou spokojenost a výkonnost. Lektoři rovněž představili techniky psychohygieny, zaměřené na zvládání stresu a předcházení vyhoření, což je v době zvýšeného tlaku na učitele klíčové. Seminář přinesl učitelům praktická doporučení, jak pečovat o své duševní zdraví a udržovat pracovní nasazení, což má přímý vliv na atmosféru ve třídě.

Pedagogický leadership, diagnostika a podpora osobnostního rozvoje

Třetí seminář, konaný 24. října 2024 v Obecním domě v Loukově, se zaměřil na Pedagogický leadership, diagnostiku a podporu osobnostního rozvoje žáků a pedagogů. Účastníci pod vedením PaedDr. Mgr. Věry Facové a MUDr. PhDr. Miroslava Orla, Ph.D., prozkoumali aktuální přístupy a nástroje v oblasti pedagogického leadershipu a rozvoje osobnosti. Klíčová témata zahrnovala například způsoby, jak pedagog může v praxi uplatňovat leadership, diagnostiku osobnostních rysů a rozvojového potenciálu u žáků, a význam rozvoje zdravé osobnosti a prosociálního chování ve školním prostředí. Diskuze byla zaměřena na potřeby a limity rozvoje osobnosti v rámci školy a na to, jak pedagogický leadership může podpořit optimální vývoj žáků a jejich dovedností.

Závěrem

Vzdělávací akce pořádané v Loukově ukazují, jak lze prostřednictvím moderních didaktických přístupů a spolupráce s odborníky podpořit rozvoj jak žáků, tak učitelů. Semináře přinášejí konkrétní nástroje a strategie, které pomáhají vytvářet pozitivní, podpůrné a zdravé školní prostředí. Tato iniciativa nejen zvyšuje kvalitu vzdělávání, ale také přispívá k dlouhodobé pohodě a spokojenosti všech aktérů vzdělávacího procesu.

 

Projekt „Místní akční plán rozvoje vzdělávání na území ORP Bystřice pod Hostýnem  IV“ je realizovaný a financovaným s podporou ESF, Operačního programu Jan Amos Komenský, státního rozpočtu reg. číslo: CZ.02.02.XX/00/23_017/0008304