Horní menu

Drobečková navigace

Úvod > Projekty MAS > Místní akční plán > Aktuality MAP > Strategický rámec MAP pro ORP Bystřice pod Hostýnem přináší konkrétní kroky do roku 2028

Strategický rámec MAP pro ORP Bystřice pod Hostýnem přináší konkrétní kroky do roku 2028



Vzdělávání je základní pilíř rozvoje každé obce a regionu. V ORP Bystřice pod Hostýnem se této výzvě věnujeme systematicky – prostřednictvím dokumentu Místní akční plán rozvoje vzdělávání (MAP IV). Ten vzniká díky spolupráci škol, obcí, odborníků i rodičů. Strategický rámec do roku 2028 byl aktualizovaný a schválený Řídicím výborem MAP, dne 30.6.2025 s je klíčovým dokumentem, který nastavuje směr, jak společně posunout vzdělávání v našem území kupředu.

Strategický rámec MAP IV staví na čtyřech hlavních pilířích, které se dále rozvíjejí do konkrétních cílů a aktivit:

  • První z nich – inovativní a inkluzivní vzdělávání s důrazem na digitální kompetence, polytechniku a volnočasové aktivity – se zaměřuje na rozvoj čtenářské, matematické a digitální gramotnosti, učení v přírodě, polytechnické vzdělávání, cizí jazyky a volnočasové aktivity. Mezi konkrétní aktivity patří například „Příroda – nejlepší učebnice“, workshopy ke kyberbezpečnosti ve spolupráci s UPOL – E-Bezpečí, meziškolní výjezd učitelů za inspirací, sdílení příkladů dobré praxe, workshopy ke gramotnostem a polytechnice, setkání se spisovateli, prevence kyberšikany, kulaté stoly k volnočasovým aktivitám, spolupráce s knihovnami a semináře pro školní jídelny.
  • Druhá priorita – podpora inkluzivního vzdělávání a rozvoj pedagogických kompetencí – posiluje školy v péči o děti s odlišnými potřebami a zvyšuje profesionalitu pedagogů. Realizují se vzdělávání a sdílení dobré praxe v oblasti inkluze, kulaté stoly k rovným příležitostem, workshopy pro asistenty pedagoga, mentoring, spolupráce s poradenskými zařízeními, prevence vyhoření pedagogů i osvěta směrem k rodičům.
  • Třetí priorita – posilování spolupráce mezi školami, rodinami a odbornými institucemi – staví na propojení všech aktérů vzdělávání. Konají se například aktivity „Prvňáček nanečisto“, rodičovské akademie, kulaté stoly škol a zřizovatelů, mezioborová setkání škol a služeb („Kolotoč pomoci“), osvětové kampaně, rodinné konference, workshopy k přechodům mezi stupni, výměnné akce žáků i prevence rizikového chování.
  • Čtvrtou prioritou je modernizace školní infrastruktury a vybavení, která reflektuje potřebu kvalitního fyzického prostředí škol. Školy plánují rekonstrukce toalet, šaten a tříd, úpravy školních zahrad a sportovišť, pořízení interaktivních tabulí a techniky, zajištění bezbariérovosti, vybavení pro děti se speciálními potřebami i budování školních knihoven a komunitních center.

Jak se můžete zapojit?
MAP IV není jen o dokumentech – je to živý proces, do kterého se může zapojit každý, kdo chce ovlivnit budoucnost vzdělávání v regionu. Přidejte se k některé z pracovních skupin, nabídněte zpětnou vazbu, inspirujte ostatní..

 DĚKUJEM ZA SPOLUPRÁCI :)